Jesteś zainteresowany wynajmem biura? Zastanawiasz się jak wygląda proces wynajmu i na co warto zwrócić uwagę wybierając lokal dla swojej działaności? W biurze spędzisz większość swojego dnia, dlatego warto zadbać o komfort pracy i odpowiadające Ci warunki najmu. Dlaczego warto postawić na lokal w biurowcu? Czy ścisłe centrum miasta to zawsze dobry pomysł? Dowiedz się z artykułu.
Na co zwrócić uwagę przy wynajmie biura
Szukając odpowiedniego biura pierwszą rzeczą nad którą musimy się zastanowić to sposób najmu. Chcesz wynajmować biuro od prywatnej osoby, czy firmy specjalizującej się w tej dziedzinie? Wynajmując lokal od osoby prywatnej musisz liczyć się z osobną i zmienną płatnością za prąd i wodę w zależności od ilości zużycia. Najem biura od firmy zazwyczaj będzie oznaczać stałe koszty za zużycie mediów.
Lokalizacja i dojazd
Istotnym czynnikiem wpływającym na wybór biura jest bez wątpienia lokalizacja. W zależności od specyfiki prowadzonej działaności będziemy szukać biura dalej lub bliżej centrum. Działalność prawnicza, księgowa, ubezpieczeniowa, papiernicza czy marketingowa nie wymaga posiadania biura w ścisłym centrum. Natomiast branża odzieżowa, jubilerska, czy restauracyjna w pierwszej kolejności musi zwrócić uwagę na lokalizację potencjalnych klientów w okolicy.
Jeśli nie mieszkamy w odległości spaceru do siedziby firmy to kolejną rzeczą, która będzie istotna przy wyborze biura jest dogodność dojazdu i parkingu przy lokalu. Biuro oddalone kilkanaście lub kilkadziesiąt km od naszego miejsca zamieszkania z ciężkim dojazdem będzie wiązało się ze stratą dużej ilości czasu podczas dojazdu i powrotu z pracy.
Kolejnym aspektem jest również komunikacja miejska i odległość do strategicznych punktów przy wynajmowanym lokalu. Bliskość do wyżej wymienionych spraw pozwala oszczędzić dużo czasu, kiedy przychodzi do załatwienia spraw w czasie pracy. Nie wszędzie bowiem uda nam się dojechać samochodem lub będzie wiązało się to ze stratą czasu na poszukiwanie miejsca parkingowego.
Wynajem biura – czy warto kogoś mieć obok?
Wynajmując lokal w biurowcu koło siebie masz wiele innych branży i biur. Dzięki temu oprócz własnych klientów, Twoją firmę mają szansę dostrzec inne osoby, które korzystają z usług sąsiednich branż. Ze względu na specyfikę biurowców nie musisz również martwić się o hałaśliwych sąsiadów, gdyż regulamin powinien zawierać zapis wykluczający takie ewentualności.
Decydując się na taki lokal często sami mamy pod ręką wiele innych branż, do których dotrzemy szybko, bez konieczności wychodzenia z budynku. Takie rozwiązanie ma sens.